tisdag, november 23, 2010

stickar vidare _!


efter ressåren som man klart gör så lång man vill... jag vill inte vika upp denna mössa så jag gör en på 3-4 cm

flätorna stickas på följande sätt

http://www.videojug.com/webvideo/how-to-knit-cables-without-cable-needles


mellan dom aviga 4maskorna har du 4 räta o där lyfter du över 2m stickar 2m o stickar dom 2 tidigare du lyfte över .. om du ser videon kommer du få rätt på't annars får du ha en extra strump sticka att lägga dom 2 maskorna du lyfter över ..

stickar på o vrider dessa maskor var annan tredje rad ... efter 15 cm kan man börja minska mössan lite jag minskar på alla aviga 4m till 2 86 = 66m

stickar på så berättar jag se'n hur jag gör !

nu har jag stickat några varv o minskar nu på alla 6räta maskorna en minskning på var sida .. 66m = 58m

Posted by Picasa

Inga kommentarer: