tisdag, februari 14, 2012

Vintern på besök ett tag !

Det va jobbhelg i helgen massa aktiviteter oxå ... Jag gjorde 75 chokladbollar rullade i pärlsocker (p g av nötallergi )
På lördagen såldes en del på Öppethus på skolan
på söndagen såldes resten på Bakluckeloppisen som Lund Giants fixa det va Axels lag som höll i det. Vi fick pulsa dit i snön innan jag börja jobba


På måndagen va jag på sticket på biblioteket där var det massa o jag fick lära mig Alpstickning
Är lite trög så jag har fått mecka o repa upp en hel del innan jag fick rätt på't


tänkte såhär
RAD 1 : rm, *avm, avm, rm, rm*
RAD 2 : rm, *rm, avm, avm, rm, rm, *
RAD 3 : rm, *avm, avm, rm, rm, *

Det blir rätt jag stickar just nu på trästickor 4.5 det största jag har hemma .. o det blir bra men rätt tjockt. Det ska bli en mössa om jag nu pallar ..det va tråkigt garn att sticka i ...
har rätt många roligare projekt jag vill sticka .. men jag vet att en mössa mer är inte fel i detta kalla klimat !

Inga kommentarer: