onsdag, september 05, 2012

Nytt shema o allt e lite olika

Detta med Melonlådorna har blivit snutte för alla !! Här ser du Dill 
 O mamman hittade den gamla Melonlådan hon fick knö men ja hon kom in !!!
 Detta är Leis syster till Dill som älskar sin sent skaffade äppel låda det är kul att det billiga är bäst på många sett!
Vilken tur att det inte var schema byte samtidigt som skolorna börja o Hockeyn drog igång ...då hade det varit svårt att hålla koll på aallt ..
Som idag e jag ledig mitt i veckan o ska inte jobba helgen Yea iiii!!!! 

Det är massa som jag experimenterar just nu inte så mycket stickeri eftersom jag håller på med mina lopp fynd som min köttkvarn som jag hitta i lördags för en femtio lapp !!!!!!



Det blev in till grannen  med hjälp att få upp den men inga problem att mala kyklingklubbor...
mina hundar äter dom utan problem men jag var ju tvungen att prova !!!

Det kommer bli främst till fiskrens skulle jag tro o grönsakrena som jag än inte vet om dom ska vara håa eller tillagade ...råder olika bud o visst det är olika på olika sorter men jag känner än att jag är i limbo ...

Jag har Ju Gått in i BARF Färskfoder till hälften ... eller var jag nu gör ,....

Jag har ju sen tidigt gett valparna råfoder  mest för att få rätt på det eviga tuggandet på allt o alla o nu har jag fastat ... att jag jobbar på City Gross gör det inte mindre intressant vi säljer ju både köttben o jag kan be snällt efter fiskrens .. det gör det lättare att testa sig fram lite o se hur det går ....

Valpen jag har kvar Dill han gillar det mesta ... o grönsakerna har han gillat ..det är roligt att se en valp äta sallad med vinärgrett!!
Det jag börjat tänka på är att väga lite det jag ger o eftersom jag ger kött på kvällen är det nästa morgon jag reglerar torrfodret ...
Det gäller att börja någonstans ... o det är mest tänder o hundstimulanden jag tänker på ...

Ska skriva lite om det annars finns det bra Barf länk massa för både hund o katt ... även iller nu o tänk om jag vetat detta när jag hade mina illrar ..deras liv kunde varit ännu bättre om dom kunnat leva på delvis färskfoder ... ja ja det blir att göra om o göra bättre ... det är väl så med all djurhållning den blir lite bättre helatiden eftersom man kan mer o gör bättre allt eftersom ! 

Inga kommentarer: